The African Continent has the world’s highest number of child soldiers, fighting in wars they don’t believe in, for causes they don’t understand. UNICEF works toward extracting many of these children from combat and reintegrates them into society.
In order to garner support for UNICEF’s child soldier programme, the agency sent out a direct mailer which initially, appears to be a typical packet of toy soldiers, but once opened, the recipients find that the figurines are in fact children – reading books, playing soccer, riding bikes and doing other childhood activities.
(El continente africano cuenta con el mayor número mundial de niños soldado, luchando en guerras que no creen, por causas que no entienden. UNICEF trabaja para extraer a muchos de estos niños del combate y reintegrarlos en la sociedad.
Con la intención de lograr apoyo para UNICEF, la agencia envió un mailing que contenía lo que inicialmente parecia ser el típico paquete de soldados de juguete, pero que una vez abierto, sorprendía a los destinatarios al descubrir estos que las figuras eran de hecho niños - leyendo libros, jugando al futbol, montando en bicicleta y dedicados a otras actividades infantiles)
Copy: "Turn solders back into children."
(Convierte a los soldados de nuevo en niños)
In order to garner support for UNICEF’s child soldier programme, the agency sent out a direct mailer which initially, appears to be a typical packet of toy soldiers, but once opened, the recipients find that the figurines are in fact children – reading books, playing soccer, riding bikes and doing other childhood activities.
(El continente africano cuenta con el mayor número mundial de niños soldado, luchando en guerras que no creen, por causas que no entienden. UNICEF trabaja para extraer a muchos de estos niños del combate y reintegrarlos en la sociedad.
Con la intención de lograr apoyo para UNICEF, la agencia envió un mailing que contenía lo que inicialmente parecia ser el típico paquete de soldados de juguete, pero que una vez abierto, sorprendía a los destinatarios al descubrir estos que las figuras eran de hecho niños - leyendo libros, jugando al futbol, montando en bicicleta y dedicados a otras actividades infantiles)
Copy: "Turn solders back into children."
(Convierte a los soldados de nuevo en niños)
Agency: Y&R, Johannesburg, South Africa
Chief Creative Officer: Michael Blore
Executive Creative Director: Liam Wielopolski
Design Director: Anita Modi
Copywriter: Sebastian Schneider
Art Director: Mbuso Tshabalala
Graphic Designer: Brad Stapleton