The most sacred moment guys have left is watching football with friends. But as time goes by, that moment is increasingly at risk. We reminded our target of this the very evening of the UEFA Champions League game Real Madrid vs. AC Milan.
We organized a fake event combining poetry and classical music at the same time as the match. Over 1000 AC Milan fans sacrificed the game on TV persuaded by our about 200 accomplices. 100 girlfriends. 50 professors. Many journalists too were involved as victims or accomplices. The event was broadcasted on SKY Sport, with interviews of famous sporting celebrities.
15 minutes after the begining of the concert, it could be read on the screen: Hard to say no to your boss, isn't it? To your girlfriend? And to the match? How could you even have thought of missing the big match? Are you still with us? Real Madrid and Milan are now on the pitch. Let's enjoy the match together. Heineken. Made to entertain.
Results: 1136 victims caught in the trap. Over 1.5 million watched them live on SKY Sport. 10 million saw them on the news the day after. Over 5 million unique visitors on the Internet in the two weeks after the event. Many fans appreciated the event on blogs, forums and social networks.
(El momento más sagrado que les queda a los chicos es ver el fútbol con los amigos. Pero con el paso del tiempo, ese momento va peligrando cada vez más. Nosotros recordamos a nuestro público objetivo de esto mismo, la tarde del partido de la Liga de Campeones de la UEFA entre el Real Madrid y el AC Milán.
Organizamos un evento falso que combinaba poesía y música clásica a la misma hora que el partido. Mas de 1000 fans del AC Milán sacrificaron ver el partido por la TV persuadidos por nuestros casi 200 cómplices. 100 novias. 50 profesores. Varios periodistas también se vieron implicados como víctimas o cómplices. El evento fue retransmitido por SKY Sport, con entrevistas a celebridades del mundo deportivo.
15 minutos después del comienzo del mismo, se pudo leer en la pantalla: ¿Es difícil decir que no al jefe, eh? Y a tu novia? ¿Y al partido? ¿Cómo pudiste pensar siquiera en perderte el gran partido? Sigues con nosotros? El Real Madrid y el Milán están ahora en el campo. Vamos a disfrutar juntos del partido. Heineken. Creada para entretener.
Resultados: 1136 víctimas cayeron en la trampa. Más de 1.5 millones de espectadores les vieron en directo a través de SKY Sport. 10 millones les vieron en las noticias el día después. Más de 5 millones de visitantes únicos en Internet en las dos semanas posteriores al evento. Muchos fans mostraron su apreciación por el evento en blogs, forums y redes sociales)
Agency: JWT Milan, Italy
Executive Creative Director: Pietro Maestri
Creative Directors: Bruno Bertelli & Cristiana Boccassini
Art Director: Marco Viganò
Copywriter: Cristiano Tonnarelli