Thursday, August 21, 2008

Allan Gray Investments - Puzzle

To illustrate the fact that, when it comes to investing, patience is always rewarded, the agency decided to build a billboard out of roughly 6000 puzzle pieces over a 4 week period.
The billboard was placed next to a busy road, where a little piece of the headline was revealed to commuters every day. After 4 weeks, Allan Gray's logo was finally revealed.
(Para ilustrar el hecho de que en lo que a las inversiones se refiere la paciencia siempre es recompensada, la agencia decidió construir un anuncio a partir de 6000 piezas de puzzle a lo largo de un periodo de 4 semanas.
La valla publicitaria sobre la que se monto el anuncio estaba situada en una carretera muy transitada, y cada día se iba descubriendo a los usuarios un poco más del cartel final. Tras 4 semanas, el logo de Allan Grey fue finalmente revelado
)



Client: Allan Gray Investments
Agency: King James Advertising, Cape Town, South Africa
Executive Creative Director: Alistair King
Creative Director/Copywriter: Devin Kennedy
Art Director: Damian Bonse

Blog Archive

FEEDJIT Live Traffic Feed