Monday, November 3, 2008

The Economist - Twister

The world is a tangle of issues, each one affecting another. To visualy illustrate this, the agency took the familiar Twister game and inserted topical words into each colored circle. This was adhered to the floor in a busy train station. Posters of the classic Twister spinner were placed near the floor stickers to help tie it all together, helping viewers looking at the game to quickly understand the concept of one world facing a convollution of issues.
(El mundo se compone de una maraña de asuntos, en la cual todos se afectan los unos a los otros. Para ilustrar esto visualmente, la agencia escogio el familiar juego Twister como medio en el cual insertar palabras relacionadas con la actualidad dentro de cada circulo de color. Esto se pego al suelo de una transitada estacion de tren. A su vez, posters con la clasica ruleta del Twister fueron emplazados cerca de los adhesivos del suelo para crear un todo, de manera que se ayudara a los espectadores a comprender rapidamente el concepto de un mundo enfrentado a una enrevesada trama de asuntos)





Agency: BBDO New York, USA
Creative Directors: David Lubars & Bill Bruce
Art Director: James Clunie
Copywriter: Kara Goodrich

Released: September 2008

Blog Archive

FEEDJIT Live Traffic Feed