Thursday, March 13, 2008

Ariel Coldactive Detergent - 20°C mailing


Ariel Coldactive cleans your laundry at just 20°C. A benefit that had to be communicated in a surprisingly convincing way. At the same time the mailing should help sell more Ariel Coldactive.
We sent a mysterious mailing containing a black piece of cloth, an unbranded bag of Ariel Coldactive washing powder, along with a message to wash the cloth at 20°C.
After washing the cloth, it turns pure white, literally revealing the benefit of Ariel Coldactive: It’s that easy to get your clothes pure and clean at only 20°C.
And the mailing itself could be used as a voucher for a discount on Ariel Coldactive

(Ariel Coldactive limpia tu colada a solo 20°C. Un beneficio que debía ser comunicado de una manera sorprendente y efectiva. Al mismo tiempo, el mailing tenía que favorecer un incremento en las ventas del producto.
Mandamos un misterioso mailing dentro del cual se encontraba un trozo de tela negro, un paquete sin marca de jabón Ariel Coldactive y un mensaje en el que se leian instrucciones explicitando que había que lavar el trozo de tela a 20°C.
Tras lavar el trozo de tela este quedaba de color blanco puro, revelando literalmente el principal beneficio de Ariel Coldactive: Es así de sencillo conseguir que tu ropa quede limpia y pura a tan sólo 20°C.
Ademas el trozo de tela era en si mismo un cupón descuento para el producto
)


Agency: Saatchi & Saatchi, Frankfurt, Germany
Executive Creative Director: Burkhart von Scheven
Creative Directors: Florian Pagel, Eberhard Kirchhoff & Folker Wrage
Art Director: Anna-Marina Pirsch
Copywriter Philipp Böttcher

No comments:

Blog Archive

FEEDJIT Live Traffic Feed