UNICEF reports that there are well over 250 000 children in armed forces around the world and about 2 million have been killed in the past decade alone.
Ogilvy Johannesburg's objective was to draw attention to the issue of children being recruited, either forcibly or voluntarily, by armed forces and military groups around the world. With the intention of driving people to the UNICEF website where they would join and contribute to the Coalition To Stop The Use Of Child Soldiers they created life-size standees of a soldier in the typical style of amusement park heigh restrictions and placed them at the entrances of fun rides at theme parks.
The way to get the attention of any parent is through their children and as they were being measured the acompanying adults got drawn to the message.
(UNICEF estima que hay mas de 250.000 niños soldado alrededor del mundo y que sólo en la ultima década aproximadamente 2 millones han encontrado la muerte.
El objetivo de Ogilvy en Johanesburgo era llamar la atención al problema del reclutamiento, voluntario o forzoso, de niños por fuerzas armadas y grupos militares en todo el mundo. Con la intención de dirigir a la gente a la pagina web de UNICEF donde podrían hacerse socios y contribuir a la Coalición Para Detener El Uso De Niños Soldados crearon réplicas a tamaño natural de soldados, al estilo de los limitadores de altura de los parques de atracciones, y los colocaron en las entradas de determinadas atracciones de parques temáticos.
La manera de llamar la atención de los padres es a través de sus hijos y mientras estos estaban siendo medidos los adultos que les acompañaban recibían el mensaje)
Ogilvy Johannesburg's objective was to draw attention to the issue of children being recruited, either forcibly or voluntarily, by armed forces and military groups around the world. With the intention of driving people to the UNICEF website where they would join and contribute to the Coalition To Stop The Use Of Child Soldiers they created life-size standees of a soldier in the typical style of amusement park heigh restrictions and placed them at the entrances of fun rides at theme parks.
The way to get the attention of any parent is through their children and as they were being measured the acompanying adults got drawn to the message.
(UNICEF estima que hay mas de 250.000 niños soldado alrededor del mundo y que sólo en la ultima década aproximadamente 2 millones han encontrado la muerte.
El objetivo de Ogilvy en Johanesburgo era llamar la atención al problema del reclutamiento, voluntario o forzoso, de niños por fuerzas armadas y grupos militares en todo el mundo. Con la intención de dirigir a la gente a la pagina web de UNICEF donde podrían hacerse socios y contribuir a la Coalición Para Detener El Uso De Niños Soldados crearon réplicas a tamaño natural de soldados, al estilo de los limitadores de altura de los parques de atracciones, y los colocaron en las entradas de determinadas atracciones de parques temáticos.
La manera de llamar la atención de los padres es a través de sus hijos y mientras estos estaban siendo medidos los adultos que les acompañaban recibían el mensaje)
Agency : Ogilvy Johannesburg
Illustrator: Clive Kirk
Photographer: Tristan McLaren
Executive Creative Director: Gerry Human
Creative Director: Fran Luckin
Art Director: Gavin Dexter
Copywriter: Tseliso Rangaka
Illustrator: Clive Kirk
Photographer: Tristan McLaren
Executive Creative Director: Gerry Human
Creative Director: Fran Luckin
Art Director: Gavin Dexter
Copywriter: Tseliso Rangaka