Thursday, February 5, 2009

MCSL Child Sponsorship Programme

In order to create awareness about the many social and economical issues faced by street children and to raise funds to support the Child Sponsorship Programme which is conducted by the Methodist Church of Sri Lanka to improve the lives of children in need and to give them a proper education, the agency designed a comprehensive campaign comprised of TVC, radio and outdoor advertising.
The ambient work of this campaign was located in and around busy areas during Christmas season, featuring messages inviting people for contributions and reminding them the urgency in changing the unfortunate situation of uneducated street kids.

(Con la intención de crear conciencia social acerca de los diversos problemas sociales y económicos a los que se enfrentan los niños de la calle y recaudar fondos para apoyar el Programa de Mecenazgo Infantil conducido por la Iglesia Metodista de Sri Lanka que busca mejorar la vida de los niños de la calle y darles una educación adecuada, la agencia diseñó una campaña integral que hacia uso de TV, radio y exterior.
El trabajo ambiental de esta campaña se emplazó alrededor de áreas muy transitadas durante la época de Navidad, presentando mensajes que invitaban a los viandantes a hacer contribuciones y recordándoles la urgencia por cambiar la desafortunada situación de los niños de la calle
)


Copy: "If you ignore them... this will be their only means of education."
(Si les ignoras... esta sera su único medio de educación)






Agency: Saatchi & Saatchi, Colombo, Sri Lanka
Creative Director: Asanka Ilamperuma
Art Directors: Roshan Quintus & Rishini Jayasinghe
Copywriter: Manoshi de Silva

Blog Archive

FEEDJIT Live Traffic Feed