Tuesday, February 10, 2009

Colgate - Don't Forget

Colgate normally gives out small product samples at annual events like “Oral Health Month” to remind target consumers, especially kids, to take better care of their teeth after eating sweets. This method does not drive strong results as most consumers tend to forget the message, even if they have collected the samples.
This year, by suggestion of the agency, instead of giving away product samples, ice cream and cotton candy were given out. The stick carrying the ice cream and cotton candy carries a hidden message. Once consumers are done the message printed on the tip of the stick shaped like a toothbrush reveals “Don’t Forget” with the Colgate logo. This simple message effectively reminded consumers to brush their teeth.

(Normalmente, Colgate reparte muestras de sus productos en eventos anuales como "Mes de la Higiene Oral" para recordar a su público objetivo, especialmente a los niños, que deben cuidarse mejor los dientes tras comer dulce. Este método no suele dar resultados potentes, dado que la mayoría de los consumidores tienden a olvidar el mensaje, incluso a pesar de haber recogido las muestras.
Este año, la agencia sugirió repartir helados y piruletas en lugar de muestras gratuitas. El palo de estos productos contenía un mensaje secreto, que los consumidores podían ver desvelado al acabar de comerse el dulce: El palo, en forma de cepillo de dientes llevaba impreso en su parte superior el mensaje "No te olvides" con el logo de Colgate. Este mensaje consiguió recordar a los consumidores la importancia de una buena higiene bucal de una manera efectiva
)




Agency: Y&R, Bangkok,Thailand
Executive Creative Director: Marcus Rebeschini, ShenGuan Tan
Creative Director: Noppadol Utiswannaku
Art Directors: Kijchapon Patiwongphaisarn, Somchok Kunjaethong
Copywriter: Chanissara Ngampan
Agency Producer: Amornmarn Rattanarakpinyo

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