Sunday, June 29, 2008

AMAM (Association of Women Against Genital Mutilation) - Razor

Contrapunto had the task of creating a campaign with little budget to make women aware of the need to collaborate with the Association of Women Against Genital Mutilation (AMAM). With that objective,they produced hygienic protectors for women's swimming costumes with an image of a razor blade (as used in genital mutilation practice) and text saying: "Every year two million girls worldwide are unable to avoid genital mutilation".
During the activity, a 72% web visitors increase was registered, along with a parallel increase in phone calls to the association.
(Contrapunto tenía la tarea de crear una campana de bajo presupuesto para comunicar a las mujeres la necesidad de colaborar con la Asociación de Mujeres Contra la Mutilación Genital (AMAM). Con dicho objetivo, produjeron protectores higiénicos para trajes de baño femeninos con la imagen de una cuchilla de afeitar (como las usadas en las ablaciones genitales) y un texto que decía: "Cada año dos millones de niñas en el mundo son incapaces de evitar la mutilación genital."Durante la actividad, se registro un incremento de visitas a la web de un 72%, junto con un incremento paralelo de llamadas a la asociación)



Client: AMAM
Agency: Contrapunto BBDO, Barcelona, Spain
Creative Directors: Tomas Oliva & Carlos De Javier
Art Director: Lucas Jatobá
Copywriter: Marta Caseny
Photographer: Eduardo Colesi
Released: February 2008

Blog Archive

FEEDJIT Live Traffic Feed