Sunday, June 1, 2008

Axe 3 - Integrated Campaign

Axe 3 is a set of two deodorants whose fragances called "1" and "2" work independently but, when mixed, create a third fragance: Axe 3. This product proposition, novel from its very conception, required a high impact campaign to generate product trial and, at the same time, needed to be anchored in the territory of seduction (Axe's territory) while fundamentally not leaving any doubts regarding what the product was communicating: mixable fragances. The campaign was thought out in such a way so that the consumer would receive the clear message that is good to mix, and that when it comes to seduction, they could expect even better results. Each medium had at its base the mix of women but approached from a specific angle, thereby managing to take ownership of the world of combinations/mixes.
(Axe 3 es un set de dos desodorantes cuyas fragancias llamadas "1" y "2" trabajan independientemente pero, cuando son combinadas, crean una tercera fragancia: Axe 3. Esta propuesta de producto, innovadora desde su mismo concepto, requería una campaña de alto impacto para generar la prueba del producto por parte de los consumidores y, a la vez, necesitaba ser anclada en el terreno de la seducción (el territorio Axe) sin dejar lugar a dudas sobre lo que el producto quería comunicar: fragancias combinables. La campaña fue pensada de tal manera que el consumidor recibiera el claro mensaje de que es bueno combinar, y que en lo que a la seducción se refiere, podía esperar mejores resultados. Cada medio tenía como punto de partida la combinación de mujeres pero enfocado desde un ángulo especifico, de manera que se lograra controlar el mundo de las combinaciones/mezclas)






Copy:
"Mixing is good."
(Mezclar es bueno)


"Executive + Volley Player"
(Ejecutiva + Jugadora de Voley)


"Schoolgirl + Skier"
(Colegiala + Esquiadora)


"Psychologist + Swimmer"
(Psicologa + Nadadora)


Agency: Vegaolmosponce Argentina
Executive Creative Director: Hernán Ponce
Client Service Director: Vanina Rudaeff
Integrated Communications Director: Gonzalo Vidal
Creative Directors: Sebastián Stagno & Rafael D'Alvia
Regional Brand Director: Néstor Ferreyro
Integrated Creative Director: Marcela Augustowsky
Integrated Brand Director: Hernán Zamora
Copywriters: Matias Corbelle & Diego Sanchez
Integrated Art Director: Juan Manuel Blasco
Integrated Copywriter: Julian Ibarlucea
Brand Planning Director: Diego Luque

Blog Archive

FEEDJIT Live Traffic Feed