Ogilvy Beijing and New Citizen Program commissioned local artists to create three art pieces to symbolize the effects of illiteracy on children affected by relocation to cities with their migrant working parents. The provocative installations, placed outside popular art galleries in China, expose the metaphorical truth of at least a quarter of the 21 million children who have no hope of getting an education. Each of the installations included information on the campaign along with a phone number to call to donate money.
Enough money was raised to commission a new school and enrol 950 new students.
(Ogilvy Beijing y el Programa New Citizen encargaron a artistas locales la creación de tres piezas de arte que simbolizan los efectos del analfabetismo en los niños que se ven afectados por la deslocalización por ser hijos de trabajadores migratorios. Estas provocativas instalaciones, emplazadas en el exterior de sendas galerías de arte, exponen metafóricamente la realidad de al menos un cuarto de los 21 millones de estos niños que no tienen posibilidades de obtener una educación adecuada. Cada una de las piezas incluía información sobre la campaña además de un numero de contacto al que se podía llamar para realizar un donativo.
La campaña consiguió recaudar suficiente dinero para construir una escuela e inscribir a 950 nuevos estudiantes)
La campaña consiguió recaudar suficiente dinero para construir una escuela e inscribir a 950 nuevos estudiantes)
Agency: Ogilvy Beijing, China
Executive Creative Director: Nils Andersson
Creative Director: Forest Young
Art Directors: Lena Hou, Roky Ren,Yu Zhenhua, Billy Lu, Forest Young & Nils Andersson
Copywriters: Yuan Zhong, Matthew Curry, Song Yue, Kweichee Lam & Echoo Lee
Photographers: Johnny Pan & Wolf Liu