Wednesday, April 1, 2009

Weingart Homeless Center - Homeless Project.

To raise awareness for the Weingart Homeless Center, the agency took a non traditional approach that made people imagine themselves homeless if only for a moment. They gave a dozen of the 70.000 people living on the streets of Los Angeles a blank cardboard sign and had them write the same message: "Before you turn away, put yourself in my place", followed by the URL, weingart.org. Then they took a picture, blew them up life-size, removed their faces and made them into photo-realistic cardboard cutouts. Placing the cutouts in upscale shopping centers in Bevery Hills and Santa Monica, soon the homeless could not be ignored. This project not only raised awareness, but it ultimately raised funds.

(Para llamar la atención sobre la labor del Centro para los Sin Hogar Weingart, la agencia optó por hacer uso de un enfoque que hiciera que la gente se pusiera en la piel de los sin hogar aunque sólo fuera por un momento. Dieron a una docena de las 70.000 personas que viven en las calles de Los Ángeles unos trozos de cartón en blanco y les dijeron que escribierán el siguiente mensaje: "Antes de darme la espalda, ponte en mi lugar", seguido por la URL weingart.org. A continuación tomaron las fotografías, las imprimieron a tamaño natural, recortaron las caras y les añadieron un soporte que las diera consistencia. Emplazando dicho montaje en centros comerciales de alto standing de Bevery Hills y Santa Monica, pronto no era posible seguir ignorando a los sin techo. Este proyecto no solo llamo la atención, sino que además consiguió recaudar fondos)








Agency: David & Goliath, Usa
Chief Creative Officer: David Angelo
Executive Creative Director: Colin Jeffery
Creative Director/Copywriter: Ben Purcell
Art Director: Todd Parker
Photographer: Ewan Burns
Retoucher: Bullyseye
Printing: Image Options

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